joi, 30 iunie 2011

A little bit of history


În mod ironic…în acelaşi timp în care preşedintele Iliescu accepta raportul Holocaustului, îi acorda compensări materiale fostului rege Mihai, care fusese pus pe tron de generalul pro-nazist Iona Antonescu. Fostul rege, încă în viaţă şi trăind în Elveţia, a colaborat în mod activ cu Hitler, scriindu-i note de felicitare pentru victoriile sale militare.

După ce naziştii l-au pus pe tron, regele a emis decrete de confiscare a tuturor proprietăţilor deţinute de evrei; a scos în afara legii închirierea de locaţii în vederea deschiderii unor magazine, către evrei; a segregat şcolile româneşti, împărţindu-le în şcoli `normale` şi şcoli pentru evrei; le-a interzis avocaţilor evrei să semneze alte acte sai să pledeze în sala de tribunal, îna afara cazului când ar fi fost vorba tot de evrei. by Arhi

Mi-a zis tatal meu, ca a auzit de la batrani, ca atunci cand veneau rusii prin satele romanesti, distrugeau totul, ardeau sate intregi, otraveau fantanile, iar cand treceau nazistii, aia rai de tot, ghici ce faceau? Le dadeau bani taranilor romani, pentru mancarea pe care o procurau de la ei. by Andrei

oricum, parerea mea e ca, cu abdicare sau nu, tot cu rusii ramineam pe cap. mihai a avut de ales: ori plecat si bogat, ori mort! ia sa vedem acu, cine e eroul ala care nu abdica? by PHC

----citand din articolul "
Şi totuşi, a fost Mihai trădător?" si din comentariile lui.



Citeam pe blogul lui Arhi despre regele Mihai. Cate controverse pe tema tradarii. A fost sau nu tradator?
Din pacate am ajuns la concluzia ca a facut ce a avut de facut (fapte considerate tradare) pentru a supravietui (act considerat lasitate). Dar in fond nu asta face toata lumea? Nu incearca sa supravietuiasca? In viziunea lui a vrut cumva sa ofere si o cale usoara de scapare Romaniei din al doilea razboi mondial. Chiar daca asta a insemnat sa ne tradam aliatii, pentru a ajunge pe mana unor persoane mult mai influentabile in viitorul nostru. El a crezut ca a fost un lucru bun, de unde avea el sa stie ca rusii ne dau foc la sate cand trec prin ele si ne otravesc fantanile si ca nemtii inainte le dadeau bani taranilor sa isi cumpere mancarea lor.
As fi vrut acum sa fie in viata bunicul meu, cu el as fi putut povesti de chestiile astea, mi-ar fi spus povesti uimitoare si ar fi putut sa-mi relateze totusi ceea ce se intampla in timpul celui de al doilea razboi mondial cu toate ca avea 5 ani atunci.
E totusi marcant pentru mine sa mi se tulbure imaginiea (necunoscuta) pe care o aveam despre regele Mihai, pentru ca el seamana foarte bine la aspect cu bunicul meu. Dar e mai bine sa stii decat sa nu sti. Fostul meu prieten incerca sa imi explice cum statea treaba cu regele Mihai, dar tot ce spunea era : bla bla tradator, bla bla si inca niste bla bla , acest bla bla fiind informatii de care eu nu aveam habar pentru ca nu mai auzisem niciodata de ele, deci nu aveam cum sa fiu de acord cu tot ce zice el.
Ar trebui sa imi dedic mai mult timp citind lucruri care conteaza.

2 comentarii:

Daniel S. spunea...

Cred ca, cocosatii din Romania de azi nu sunt in masura sa eticheteze oameni care au avut cat de cat coloana vertebrala in acele vremuri complicate... Ce zici, esti de acord cu mine?

Linn spunea...

privind in ansamblu, nu pot decat sa iti dau dreptate. toata lumea vorbeste si "improasca cu noroi" dar nu face nimic mai aparte ca sa schimbe tara in bine