sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Chestionarul lui Proust

  • Principala trăsătură a caracterului meu: Ambitia (Proust: Nevoia de a fi iubit şi, mai precis, nevoia de a fi mângâiat şi răsfăţat, mai mult chiar decât nevoia de a fi admirat).
  • Calitatea pe care o prefer la un bărbat: Fidelitatea (Proust: Farmecele feminine.)
  • Calitatea pe care o prefer la o femeie: Misterul (Proust: Însuşirile bărbăteşti şi directeţea camaraderească.)
  • Ce apreciez cel mai mult la prietenii mei: Sunt buni ascultatori (Proust: Faptul că sunt tandri cu mine, dacă persoana lor e suficient de sofisticată pentru a da un preţ mare tandreţei lor.)
  • Principalul meu defect: Vorbesc prea mult si de multe ori cu cine nu trebuie (Proust: Să nu ştiu, să nu pot să Ťvreau.ť)
  • Ocupaţia mea preferată: Sa imi testez propriile limite.(Proust: Să iubesc.)
  • Visul meu de fericire: Fericirea e iluzorie. Azi ma face fericita un lucru, maine probabil va fi altul care ma va face fericita(Proust: Mi-e teamă că nu e destul de înalt, nu îndrăzesc să-l spun, mi-e teamă că-l voi distruge spunându-l.)
  • Care ar fi cea mai mare nefericire a mea: Sa fiu singura persoana pe lume (Proust: Să nu le fi cunoscut pe mama şi bunica.)
  • Ce-aţi vrea să fiţi? Tot eu tot mai imbunatatita (Proust: Eu însumi, aşa cum m-ar vrea oamenii pe care-i admir.)
  • Ţara în care-aş vrea să trăiesc: Romania (Proust: Aceea în care lucrurile pe care le vreau s-ar realiza ca prin farmec şi unde tandreţea e întotdeauna împărtăşită.)
  • Culoarea preferată: Turcoaz (Proust: Frumuseţea nu se află în culori, ci în armonia lor.)
  • Floarea preferată: Lacrimioarele. (Proust: A ei, şi apoi, toate.)
  • Pasărea preferată: Pasarea Phoenix. (Proust: Rândunica).
  • Prozatorii mei preferaţi: Mihail Drumes, Rosamunde Pilcher. (Proust: Astăzi Anatole Framce şi Pierre Loti.)
  • Poeţii mei preferaţi: Ion Minulescu, Nichita Stanescu (Proust: Baudelaire şi Alfred de Vigny.)
  • Eroul meu preferat: - (Proust: Hamlet.)
  • Eroina mea preferată: -(Proust: Bérénice.)
  • Compozitorii preferaţi: Yann Tiersen (Proust: Beethoven, Wagner, Schumann.)
  • Pictorii preferaţi: Salvador Dali (Proust: Leonardo da Vinci, Rembrandt.)
  • Eroii din viaţa reală: Parintii mei si A. (Proust: Darlu, Boutroux.)
  • Eroinele din istorie: Eva.(Proust: Cleopatra.)
  • Băutura şi mâncarea preferate: Schwepps. Depinde, sunt o gurmanda.(Proust nu răspunde.)
  • Numele preferat:Sigrid (Proust: N-am decât unul deodată.)
  • Ce detest cel mai mult: Violenta (Proust: Ceea ce e rău în mine.)
  • Personajele istorice pe care le detest cel mai mult: Cei au dat dovata de lasitate si totusi sunt pomeniti in cartile de istorie. (Proust: Nu sunt suficient de instruit ca să răspund.)
  • Fapta militară pe care-o admir cel mai mult: Nu prea stiu nimic despre armanta. Din punctul meu de vedere, armata ar trebui sa fie doar pentru aparare (Proust: Voluntariatul meu.)
  • Darul natural pe care-aş vrea să-l am: Misterul (Proust: Voinţa şi seducţiile.)
  • Cum aş vrea să mor: Inainte sa imbatranesc. (Proust: Mai bun - şi iubit.)
  • Starea de spirit actuală: Speranta. Optimism. (Proust: Plictiseala de a mă fi gândit la mine pentru a răspunde la toate aceste întrebări.)
  • Greşeli care-mi inspiră cea mai multă indulgenţă: Depinde de starea de spirit. De multe ori trec cu vederea peste greselile mici, dar se intampla si sa fac mare tan-tam din cauza uneia la fel de mica. (Proust: Cele pe care le înţeleg.)
  • Deviza mea:Traieste azi ca si cum maine ai muri! (Proust: Mi-ar fi prea frică să nu-mi poarte ghinion!)

Niciun comentariu: