marți, 11 mai 2010

Scenariul - 6

  • Cancer?
  • Sa spunem. E o problema care se potriveste perfect.
  • Deci tu nu stii ce problema e?
  • Nu pot sa iti spun decat la sfarsit. Dar gandindu-te ca e cancer poti sa dai un raspuns.
  • Eu tot nu inteleg cum te ajuta asta pe tine. 
  • Tu ce ai face daca ai fi in locul ei?
  • Eu m-as despartii de ea, daca as sti ca ii fac rau.
  • Sa nu te mai aud spunand asta. Eu as vrea sa imi spui daca ai avea o problema de genul. Nu repede sa te desparti de mine. Asta ar face un om las, tu nu esti las!
  • Si sa te comporti diferit cu mine? Nici nu ma gandesc.
  • ... Ei ei, geniu mic. M-am prins de ce vrei sa faci. Ce dragut mi-ai dat peste nas. Ai dreptate... Eu as vrea sa imi spui daca ai fi fost in locul tau, deci e corect ca si eu sa te tratez la fel. Ar trebui sa ii spuna...
  • Da, morala e ca trebuie sa iti tratezi partenerul cu sinceritate. Nu sa ii ascunzi lucruri, orice efect ar avea adevarul. 
  • Eu am auzit undeva, ca mai bine taci daca adevarul o sa provoace doar suferinta.
  • Dar stii ca se afla chestiile astea, si atunci cand adevarul va iesi la iveala toate celelalte vor parea doar minciuni. Si uite-ti morala. Acum am terminat?
  • Nu chiar... 
  • E pe bune chestia?
  • Ce chestie?
  • Cum ce chestie? Ce vorbim noi aici.
  • Aa... Pai,da...
  • Si cum stii tu de ea din moment ce tipa nu vrea sa spuna nimanui.
  • Uneori e mai usor sa spui unui strain decat celor apropiati. Strainii uita si merg mai departe. Uita si persoana, ce sa mai spun despre ce au vorbit.
  • Adica, tie ti-a spus asta o tipa pe care nici nu o cunosti si nu te cunoaste? Drept cine ma iei? 
  • Cum ai reactiona daca ti-as spune ca ai avut dreptate?
  • Cum adica am avut dreptate?
  • Adica... eu sunt fata din poveste...
  • Tu iti bati joc de mine?!
  • ...
  • Ce-mi ascunzi?
  • Cum adica ce iti ascund? Tocmai ti-am spus cel mai mare secret al meu si tu ma iei cu ce imi ascunzi?
  • Nu ridica tonul la mine. Tu mi-ai prezentat toata problema in forma tampeniei alaia, cu prietenul si nustiu ce. Intrebarea mea e, ce reprezinta cancerul?

L nu mai putea. Si-a plecat capul inabusindu-si lacrimile. Calma s-a ridicat de pe canapea si s-a indreptat inspre locul unde ii era aruncata geanta. Din ea a scos o mana de foi pe care i le-a intins lui A spunandu-i "Cancerul e cancer. " Nici macar sa planga nu mai avea curajul. Vroia ca totul sa se termine acum, sa scape de reactia lui A cand isi va da seama ca totul e adevarat, sa scape de 6 luni de minciuni adresate parintilor ei, sa scape de chimo-terapie si alte tratamente dureroase care oricum nu o vor face bine. 


7 comentarii:

Man vs Woman spunea...

hei Linn,am trecut sa-ti zic Bunaaa!

Linn spunea...

hey dragos, wellcome back

Grapefruits spunea...

eu, dacă aş avea cancer, n-aş spune.
eu, dacă aş fi în locul LUI aş iubi-o enorm în următoarele 6 luni, aş iubi-o aşa cum aş fi iubit-o o viaţă.

Aş merge cu ea la terapie şi i-aş spune că e frumoasă cu părul scurt, iar ea nu s-ar supăra, pentru că ar înţelege că eu o iubesc în toate formele, chiar şi în forma sub care se descompune.

Linn spunea...

vezi? exact despre asta vorbeam in schimbare... el nu ar fi fost asa cu ea daca nu ar fi avut cancer. Daca s-ar fi tuns din moft, probabil tipul nu i-ar fi spus ca ii sta bine cu parul scurt... Ideea e ca da, el va face asta din iubire, dar fata va crede ca din mila... Eu cel putin nu as suporta sa se comporte diferit cu mine pentru am nush ce boala.

Grapefruits spunea...

Linn, când ştii că mori, accepţi iubirea sub orice formă, pentru că nu poţi să nu o accepti din egoism, doar pentru că tu mori, iar celălalt nu o să mai aibă ocazia asta.

Normal că un om se schimbă când e vorba de fiinţa de lângă el şi dacă ar iubi-o din obligaţie, ce contează?

De ce şi-ar face EA griji pentru felul în care este iubită când mai are atât de puţin timp de trăit? Ar trebui să accepte orice sentiment, chiar şi acela de milă, pentru că, în cazul acesta, mila vine din teamă.

Să nu spună că el e cel ce se schimbă şi că el e cel care se comportă altfel. Să nu fie EA egoistă, faptul că o să moară nu face mai dreaptă în faţa celor care v-or trebui să înveţe să trăiască fără ea.

Linn spunea...

Stiu ca nu ar face-o mai intreptatita, dar poate ea ar prefera sa nu i se aminteasca in fiecare zi ca mai are asa putin de trait, si sa traiasca cum a trait si pana acum fara beneficii in plus.

Grapefruits spunea...

Nu se poate.

Pentru că toţi vrem să fim iubiţi pentru ceea ce suntem, iar ea e o fată care mai are de trăit 6 luni, să accepte deci să fie iubită pentru asta.